NYÍREGYHÁZI KONZERVGYÁR SPORTEGYESÜLET
ALAPSZABÁLYA
1. Az egyesület neve: NYÍREGYHÁZI KONZERVGYÁR SPORTEGYESÜLET
Székhelye: Nyíregyháza, Vasgyár út 9-13.
Jelvénye: Zöld-fehér, 1978.
Bírósági nyilvántartásba vételének éve:1989.
2. Az egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, pártoktól független, azoktól támogatást nem kap és azoknak támogatást nem ad.
Nem állít, és nem támogat országgyűlési képviselőjelöltet.
3. Az egyesület a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróság a Pk. 20.807/1989/2., 1989.05.10.-én kelt határozatával 155. sorszám alatt nyilvántartásba vette. Az időközben bekövetkezett változások miatt az egyesület új lajstromszámot kapott: 60.217/1989.
4. Az egyesület célja és közhasznú tevékenysége:
Az egyesület közhasznú tevékenysége:
Az egyesület közhasznú szervezetként kíván működni.
Az egyesület tevékenysége megfelel a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. Tv. 26.§. c. pontjának 14. alpontjában meghatározott következő tevékenységnek:
Az egyesület sporttevékenységet folytat.
5. Az egyesület tagsága, pártolótagsága:
6. A tagok, pártoló tagok és tiszteletbeli tagok felvétele az elnökség hatáskörébe tartozik. A tagsági viszony törléssel, ill. kizárással való megszüntetéséről az egyesület elnöksége határozattal dönt.
7. Az egyesület a tagjairól, pártoló tagjairól és tiszteletbeli tagjairól nyilvántartást vezet, tagjait ellátja tagsági igazolvánnyal.
A tag az éves tagdíjat, ill. a pártoló tag a vállalt anyagi támogatás éves összegét évente a tárgyév március 31. napjáig köteles az egyesületnek megfizetni. Év közben felvett tag az éves tagdíj időarányos összegét köteles megfizetni, mégpedig a tagként történt felvételtől számított 30 napon belül.
8. Az egyesület „rendes" tagjának jogai:
9. Az egyesület „rendes" tagjának kötelességei:
10. A pártoló tag jogai:
11. A pártoló tag kötelességei:
12. A tiszteletbeli tag jogai:
13. A tiszteletbeli tag kötelességei:
Az egyesület szervezeti felépítése:
14. Közgyűlés
14.1. Az egyesület legfőbb szerve a közgyűlés. A közgyűlés a tagok összessége. A közgyűlést szükség szerint, de legalább évenként egyszer össze kell hívni. A közgyűlést össze kell hívni a tagok egyharmadának a cél megjelölése mellett történő kívánságára, vagy ha a bíróság elrendeli.
14.2 A közgyűlés határozatképes, ha a „rendes" tagok legalább fele és még egy fő „rendes" tag jelen van. A közgyűlési ülés határozatképtelenség miatti elhalasztása esetén az egyesület ugyanazon a napon, de egy órával későbbi időpontban megismételt közgyűlési ülést tart, ami az eredeti napirendben felvett kérdésekben a megjelentek számára való tekintet nélkül határozatképes, de csak abban az esetben, ha erről a tagokat az eredetileg kiküldött meghívóban tájékoztatták. Az üléseket az elnök hívja össze, az ülést megelőzően legalább 8 nappal előbb megküldött írásbeli meghívóval. A meghívóban az ülés napirendjét is meg kell jelölni. A közgyülés ülései nyilvánosak.
14.3. A közgyűlés határozatait nyílt szavazással, (a tisztségviselők megválasztásánál is), általában egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a közgyűlés elnökének szavazata dönt. A határozatképes közgyűlési ülésen jelen lévő tagok kétharmados szótöbbsége szükséges azonban az egyesület más szervezettel való egyesülésének, az egyesület feloszlásának kimondásához, az Alapszabály és annak módosítása elfogadásához.
14.4 A közgyűlésről jegyzőkönyv készül, melyből megállapítható a
A közgyűlési ülések jegyzőkönyveit az Egyesület elnöke időrendi sorrendben lefőzve megőrzi.
14.5 A közgyűlés döntéseiről az érintettek közvetlenül, ill. a döntéskor jelen nem lévők a jegyzőkönyvbe való betekintéssel szerezhetnek tudomást. A jegyzőkönyvet bármelyik tag saját költségén sokszorosíthattatja. Azon személyeket és szerveket, akiket a közgyűlés döntése név szerint érint, de a közgyűlési döntés meghozatalakor nem voltak jelen, az egyesület elnöksége írásban értesíti a rájuk vonatkozóan meghozott döntésről. Ugyanez vonatkozik az elnökség által meghozott döntések közlésére is.
14.6 Az Egyesület rendezvényeinek „kiírása" tartalmazza:
14.7 A közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:
14.8. A közgyűlés összehívásának rendje:
15 Az elnökség az egyesület ügyintéző és képviseleti szerve, mely az egyesület megválasztott elnökéből, titkárából és további egy tagból (összesen 3 főből) áll, feladat és hatásköre:
16. Az egyesület elnöke:
17. Az elnökség többi tagjai:
18. A Számvizsgáló Bizottság:
Az Egyesület vezető tisztségviselőinek összeférhetetlensége
A vezetőszerv (közgyűlés, elnökség) határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki, vagy akiknek közeli hozzátartozója, élettársa - a továbbiakban együtt. hozzátartozó - a határozat alapján
a./ kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
b./ bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi szervezet által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak cél szerinti juttatás.
Nem lehet a Számvizsgáló Bizottság elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki
a./ az elnökség tagja
b./ a közhasznú szervezettel a megbízatásán kívül más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
c./ a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatását - , illetve
d./ az a./ - c./ pontban meghatározott személyek hozzátartozója.
A közhasznú szervezet megszűnését követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűnését megelőző két évben, de legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
Vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más szervezetnél is betölt.
19. Szakosztályok:
20. Az egyesület az elnökség és a saját működésével kapcsolatos operatív feladatok és az ügyintézés ellátására apparátust hozhat létre.
21. A Nyíregyházi Konzervgyár SE. Jogi személy, melyet az egyesület elnöke, illetve az elnök akadályoztatása esetén az egyesület titkára képvisel.
22. Az egyesület gazdálkodása:
A cél szerinti bevételekből, ill. a vállalkozási tevékenységekből származó bevételeket és ráfordításokat elkülönítetten kell nyilvántartani.
22.1. Bevételek:
22.2. Kiadások:
23. Az egyesület közhasznú céljai megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve, vállalkozási tevékenységet is folytathat. Az egyesület lehetővé teszi tagjai és tagjain kívül mások részére, hogy részesülhessenek az egyesület közhasznú szolgáltatásaiból.
24. Gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapszabályban meghatározott céljai megvalósítására fordítja.
25. Az államháztartás alrendszereitől kapott támogatásokat, azok mértékét, az igénybe vétel feltételeit a sajtó útján nyilvánosságra kell hozni. Az egyesület által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők.
26. A felelős személy, a támogató, valamint e személyek hozzátartozói - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások, ill. az egyesület tagjainak a társasági jogviszony alapján nyújtott, az alapszabályban meghatározott juttatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesülhet.
27. Az egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik.
28. Az egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel.
29. Az egyesület tagjai annak tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek.
30. Az egyesületnek kárt okozó tagok, vagy más személyek a kár kijavításának, vagy az eredeti állapot visszaállításának költségeit kötelesek megtéríteni. Vitás esetben az egyesület jogai érvényesítéséért bírósághoz fordulhat.
31. Az egyesület megszűnik, ha
32. Megszűnés esetén vagyonáról az Alapszabály előírásai, vagy a Közgyűlés döntése szerint kell rendelkezni. Az egyesület bíróság általi feloszlatása esetén a hitelezők kielégítése után fennmaradó egyesületi vagyon állami tulajdonba kerül, és azt közérdekű sportcélra kell fordítani.
33. Az éves beszámoló jóváhagyása, a közhasznúsági jelentés:
Az egyesületnek a számviteli törvény és a vonatkozó egyéb jogszabályok alapján - az elnök által készített - éves beszámolóját a közgyűlés hagyja jóvá.
Az egyesület köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni.
Az elnök által készített közhasznúsági jelentés elfogadása a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik.
A közhasznúsági jelentés tartalmazza:
Az egyesület éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet.
A számviteli beszámolóra vonatkozó fenti rendelkezés az éves beszámoló készítésének kötelezettségére, letétbe helyezésére és közzétételére vonatkozó számviteli szabályok alkalmazását nem érinti.
Az egyesület az 1997. évi CLVI. Tv. 18 §-ában meghatározott nyilvántartási szabályokat köteles betartani.
34. Az egyesület a tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatai és közhasznúsági jelentését az egyesület székhelyén történő kifüggesztéssel, az egyesület internetes honlapjának létrehozását követően pedig az internetes honlapon történő közzététellel hozza nyilvánosságra.
35. Az egyesület működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba és közhasznúsági jelentésbe az érdeklődők az egyesület elnökével (illetve annak akadályoztatása esetén az egyesület titkárával) egyeztetett helyen és időpontban, de legkésőbb a betekintési szándék bejelentésétől számított 30 napon belül betekinthetnek.
Jelen alapszabály az egyesület közgyűlése által 2010 február 17.-én elfogadott módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt hatályos rendelkezéseket tartalmazza.
Nyíregyháza, 2010. február hó 17.-én
Csekk Sándor
NYKSE elnöke
.................... .......................
hitelesítő tag hitelesítő tag